Informatii despre proiect

Proiectul cu titlul „SPO - PERFORMANTA SI CALITATE IN SERVICII” implementat de Agentia Judeteana pentru Ocuparea Fortei de Munca Salaj in parteneriat cu Agentia Judeteana pentru Ocuparea Fortei de Munca Alba, Fundatia pentru Dezvoltare Sociala si Economica Zalau, Vecom S.R.L. si Fondazione Castellini din Italia isi propune sa contribuie la modernizarea si dezvoltarea serviciilor furnizate de Agentia Judeteana pentru Ocuparea Fortei de Munca Alba, Fundatia pentru Dezvoltare Sociala si Economica Zalau.

Dintre obiectivele proiectului cele mai importante sunt:

1.Îmbunatatirea tipurilor de servicii furnizate clienţilor Agentiilor Judeteane pentru Ocuparea Fortei de Munca din regiunile Nord-Vest si Centru prin elaborarea unor strategii regionale  pe baza de studii privind situatia de pe piata muncii si prin implementarea unui sistem electronic de ordonare si dirijare a beneficiarilor in scopul de reducere a timpului de aşteptare şi aglomeraţiei de la ghişeele agentiilor.

2.Diversificarea serviciilor furnizate clienţilor Agentiilor Judeteane pentru Ocuparea Fortei de Munca din regiunile Nord-Vest si Centru prin dezvoltarea unui portal web cu informatii despre piata muncii care sa permita accesul online la informatii despre locurile de muncă locale, regionale si cele din reţeaua EURES si prin realizarea unui sistem de afişare electronică a informatiilor utile pe LCD-uri si de acces prin terminale de tip “info-chiosc”.

3. Dezvoltarea de noi servicii de asistenta si la un standard calitativ crescut, in beneficiul somerilor si a persoanelor aflate in cautarea unui loc de munca.

4. Instruirea personalului Agentiilor Judeteane pentru Ocuparea Fortei de Munca din regiunile Nord-Vest si Centru.

In scopul atingerii acestor obiective Agentia Judeteana pentru Ocuparea Fortei de Munca Salaj impreuna cu partenerii sai va desfasura pe de o parte o serie de activitati specifice managementului proiectelor iar pe de alta parte activitati cu impact direct asupra personalului din Agentiilor Judeteane pentru Ocuparea Fortei de Munca si asupra serviciilor furnizate in beneficiul somerilor si a persoanelor aflate in cautarea unui loc de munca, cum ar fi:

Realizarea de analize, prognoze şi strategii – se va realiza un studiu ce va cuprinde informatii ample despre situatia actuala pe piata muncii, despre nevoile angajatorilor precum si despre cerintele celor aflati in cautarea unui loc de munca. Pe baza acestui studiu se vor elabora strategii privind Serviciul Public de Ocupare in fiecare regiune in care se va implementa proiectul.

Cresterea accesului la informatiile privind piata muncii - se va realiza un portal web cu informatii despre piata muncii care sa permita accesul online la informatii despre locurile de muncă locale, regionale si cele din reţeaua EURES. Portalul va permite atat personalului Agentiilor Judeteane pentru Ocuparea Fortei de Munca sa introduca profile ale persoanelor aflate in cautarea unui loc de munca si informatii legate de locurile de munca vacante din regiune, cat si  persoanelor aflate in cautarea unui loc de munca si angajatorilor sa introduca gratuit anunturi.

Tot pentru a creste accesul publicului la informatii relevante privind piata muncii se va achizitiona si monta un sistem de afişare electronică a informatiilor utile pe LCD-uri si de acces prin terminale de tip “info-chiosc” în 5 din agenţiile locale din Agentia Judeteana pentru Ocuparea Fortei de Munca Salaj si Agentia Judeteana pentru Ocuparea Fortei de Munca Alba.

Îmbunatatirea furnizarii serviciului public de ocupare prin implementarea unui sistem electronic de ordonare si dirijare a beneficiarilor - pentru a creste calitatea serviciilor oferite clientilor se vor lua masuri de reducere a timpului de aşteptare şi aglomeraţiei de la ghişee prin achizitionarea unui sistem care ii permite beneficiarulului sa colecteaze biletul cu numărul de ordine din aparatul special montat la intrare.

Dezvoltarea unor noi instrumente de implementare a masurilor active de ocupare - se vor dezvolta noi servicii de asistenta care vor consta in initerea unor „antrenori personali” care vor consilia somerii si persoanele aflate in cautarea unui loc de munca.

Dezvoltarea programelor modulare de formare profesionala - se va dezvolta un nr. de minim 8 module ale unor programe de formare profesionala utile persoanelor in cautarea unui loc de munca, in special pe competente comune (comunicare, antreprenoriat, prezentarea la un interviu pentru angajare, autoevaluare), dar si programe de calificari in meserii tehnice, corelate cu nevoile pietei muncii.

Acvitati interregionale si transnationale in vederea diversificarii si îmbunatatirii calitatii serviciilor de ocupare - imbunatatirea performantelor funcţionarului public se va realiza si prin participarea la workshopuri si schimburi de experienta. Personalul Agentiei Judetene pentru Ocuparea Fortei de Munca Salaj si a Agentiei Judetene pentru Ocuparea Fortei de Munca Alba va fi instruit de partenerul italian.

Pe parcursul implementarii proiectului se va realiza 1 studiu de analiza şi prognoza privind piaţa muncii, 1 studiu privind gradul de satisfactie a clientilor SPO, se vor forma un numar  6 antrenori personali care vor asista un numar de 60 de someri, se va crea 1 portal electronic de mediere a muncii in care vor fi inscrise profilele a 1600 persoane aflate in cautarea unui loc de munca, se vor dezvolta 8 module de program de formare si 8 suporturi de curs aferente modulelor dezvoltate si se vor organiza 7 sesiuni de instruire a personalului din Agentiile Judetene pentru Ocuparea Fortei de Munca de catre partenerul italian precum si 4 workshopuri dedicate instruirii personalului celorlalte SPO-uri din tara, organizate de AJOFM Salaj si partenerii sai.

 
|  harta  |  linkuri utile  |  termeni si conditii  |  confidentialitate  |  contact  |  memoreaza pagina  |  ajutor  |  alte linkuri  |